Over een naam voor de praktijk hoefde ik niet lang na te denken: de Tovercirkel, een naam die eigenlijk meerdere betekenissen heeft.
De eerste betekenis heeft te maken met de omgeving van de praktijk. De RT-praktijk is gevestigd aan de binnen-cirkel van de Saltshof in Wijchen. In het door bomen omzoomde midden van die cirkel, staat een kunstwerk wat uit verschillende stenen bestaat. Die stenen staan in een halve cirkel. Een tovercirkel?
De tweede betekenis heeft betrekking op het leren. Veel kinderen met leermoeilijkheden belanden in een vicieuze cirkel. Ondanks veel inzet, lukt het niet om de lesstof bij te houden en te begrijpen. In de klas loop je nét wat achter bij de andere kinderen. Je begrijpt nét niet wat je moet doen, of wat er uitgelegd is. Je probeert het wel, maar geeft (misschien) al snel op, omdat je het ‘toch niet snapt.’ Of je doet enorm je best en wilt geen fouten maken, waardoor je erg lang bezig bent en je je werk ook niet afkrijgt.
In beide gevallen, voelt het niet prettig. Je blijft in cirkeltjes ronddraaien. Ergens moet toch een oplossing zijn? Ja hoor die is er zeker. Met Praktijk de Tovercirkel! Een praktijk waar ieder kind een ster is. Want dat ben je, een ster! Ieder kind is uniek en ieder kind is goed in heel veel dingen. Maar soms ben je even vergeten waar je goed in bent en ben je meer bezig met wat je juist niet zo goed kunt. En dat gaan we samen veranderen. Samen met jou ga ik kijken naar wat je moeilijk vindt en hier gaan we aan werken. Maar we kijken ook naar wat je juist wél heel goed kan, want dat kan je soms helpen om beter te worden in datgene wat je moeilijk vindt.
Soms gebeurt het dat je een probleem hebt wat niet zomaar opgelost kan worden. Dan gaan we wél samen werken aan je zelfvertrouwen en de ontwikkeling van de ster in jou. Maar als het probleem toch blijft en je er last van blijft houden, kan ik je doorverwijzen naar een specialist in (de buurt van) Wijchen.
Wil jij ook een ster zijn? Kom dan naar de Tovercirkel!